torsdag 8. juli 2010

Spis elsk lev -nok en klisjè, men en god klisè

Nok en klisjèbok om å finne seg selv... Boka har drøssevis med amerikanske klisjeer, men det er en herlig humoristisk og ærlig bok som gjør at man ser vekk fra "finne seg selv frasene". Forfatteren Elisabeth Gilbert deler sine svake sider, som angst og negative tanker om det å være alene. Det krever mot å være alene, finne en Gud å tro på og å reise jorden rundt med ett mål: tørre å være alene. Jeg likte boka veldig godt, muligens litt ekstra fordi jeg nettopp selv hadde blitt singel den gangen jeg leste den ( passer perfekt til en slik situasjon), men også fordi det er en god og lettlest underholdningsbok. Vi får bli med til Italia får å spise, samt på en guddommelig reise i India og Bali. Boken inneholder gode reiseskildiringer, og jeg må innrømme at selvrealiseringsbehovet meldte seg litt ekstra da forfatteren dro på yogareise i India. At forfatteren er en nysgjerrig og tøff dame er inspirasjon i seg selv. Takk til venninnen min som for lang tid tilbake  ga meg denne boka da jeg trengte en oppmuntring :) Anbefaler alle jenter om å lese denne på stranda i sommer - singel eller ikke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar