mandag 31. januar 2011

En ny oppdagelse; SMUG

Ok, så har det kanskje vært på markedet en stund, ja siden 2009. Men dog, jeg oppdaget magasinet rett før jul, ved en tilfeldighet. Knausgaard har en tendens til å tiltrekke seg min oppmerksomhet, siden jeg er en stor leserfan av han. Vol 3 smykker seg med nevnte på forsiden, og dermed var det gjort. Og for en hyggelig leseropplevelse.

 Selv beskriver de seg som "SMUG is a bi-annual fashion and art magazine". Jeg falt for deres idè; i en tid der nett og uttalige blogger forer oss daglig med informasjon, trender og nyheter (og alt annet rart), så går SMUG bak netteppet. De skriver om personene og ideène bak.  Jeg likte magasinet umiddelbart og reportasjene er et godt journalistisk arbeid uten preg av den klamme tidshåndens grep.
Les reportasje om nevnte Knausgaard (mye tanker i den mannen), se tegninger av David Lynch, en rekke foto, intervju med blogger Tavi, tegner Kaltenborn, forfatter Flink osv osv.... Magasinet er tykt, men tykkelsen skyldes ikke reklame. Bladet inneholder masse lesestoff, lange reportasjer, masse bilder og diskret delikat reklame.  Sjekk ut smugmag.no og kjøp bladet på Narvesen....

1 kommentar: