mandag 27. februar 2012

Kupp på mammut

Idag startet Mammutsalget i butikkene og det er alltid stor stas. Dette er alltid en sjanse til å få kjøpt de bøkene man ikke fikk lest da de var nye, til en desto billigere penge. Det ble tilsammen 5 bøker på meg. Gourmeten har jeg lenge hatt en plan om å lese. Kanskje mest fordi jeg ble så fasinert av språket til Muriel Barberry i "Pinnsvinets eleganse". Denne boka er forfatterens debutbok og var en stor suksess i Frankrike og fått flere franske priser. Historien er fra samme bygård i Paris hvor "Pinnsvinets eleganse" også utspiller seg. Men denne gangen handler den om Pierre Arthens som venter på døden og imens fordyper seg i gourmetens verden på jakt etter den vidunderlige smaksopplevelsen. En liten fin roman som jeg tror det er verdt å lese.....

Gourmeten - av Muriel Barbery


Og så en bok til å ha på jobb: Engelsk språkguide. En bok som kommer godt med i tillegg til Oxford English Dictionary og den tradisjonelle ordboka for de som skriver mye engelsk i jobb. Jeg har allerede hatt tre oppslag i denne i dag....



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar